Blogg om Hårtransplantasjon

Diskusjon av artikler

Moderatorer: Innuendo, hot shot, forumbot

Blogg om Hårtransplantasjon

Innlegg ik » Tor Jul 19, 2007 10:17 pm

"Folicle" har skrevet en meget god og omfattende blogg om hans erfaringer etter å ha fått transplantert hår. Denne anbefales å lese for de som vurderer å ta en hårtransplantasjon.

Les mer på: http://hartap.net/?side=artikkel&id=8
ik
Site Admin

Innlegg Innuendo » Lør Sep 15, 2007 2:05 pm

Veldig fin artikkel.
Har noen snakket med vedkommende?
Vurderer selv å gjennomføre dette, men usikker på om en skal ta operasjonen i Norge eller Pakistan. Man sparer jo faktisk mange penger ved å gjennomføre inngrepet i Pakistan, så fra et rent økonomisk perspektiv vil jo dette være verdt å vurdere.
Det reiser seg jo så mange spørsmål ved å reise til Asia. Hva koster flybilletten, hotell, vaksiner, transport til og fra operasjons lokalet og rent praktiske spørsmål. Visum trenger man jo også, kanskje det er ulike krav til pass ( maskinlesbart, biometrisk etc).
Hadde jo vært fint å kombinere en slik reise med en liten ferie, men kanskje ikke dette lar seg gjøre pga hevelser og merker etter operasjonen....
Innuendo

Innlegg Dr. Hussain » Man Sep 17, 2007 1:38 pm

Innuendo skrev:Veldig fin artikkel.
Har noen snakket med vedkommende?
Vurderer selv å gjennomføre dette, men usikker på om en skal ta operasjonen i Norge eller Pakistan. Man sparer jo faktisk mange penger ved å gjennomføre inngrepet i Pakistan, så fra et rent økonomisk perspektiv vil jo dette være verdt å vurdere.
Det reiser seg jo så mange spørsmål ved å reise til Asia. Hva koster flybilletten, hotell, vaksiner, transport til og fra operasjons lokalet og rent praktiske spørsmål. Visum trenger man jo også, kanskje det er ulike krav til pass ( maskinlesbart, biometrisk etc).
Hadde jo vært fint å kombinere en slik reise med en liten ferie, men kanskje ikke dette lar seg gjøre pga hevelser og merker etter operasjonen....

Visum: Ca. 1-2 uker via den pakistanske ambassade. Ikke krav om særligt pas (maskinlesbart etc)
http://www.pakistanembassy.no/visa.html (ambassade)
http://www.pakistanembassy.no/pdf/visa.pdf (visumansøkning)
Flybillet: Ca. 8000 NOK (ekonomi) og ca. 11000 (business). Kontakt evt Travel International (Haroon Akbar) på 2217 4400
Vaksiner
Bare Islamabad: Tetanus og difteri (inngår i vanligt norsk vaksinasjon). Ønskes ekstra sikkerhet kan hepatit A vaksinasjon og malaria profylakse overveies.
Reise primitivt før eller etter operasjon: Tillegg Hepatit A, Hepatit B, japansk encephalitit, malaria og tyfus.
Går greit å reise ut i landet ca. 5-7 dage etter operasjonen, men hård fysisk aktivitet må unngåes.
Transport til/fra klinikken: Drojse, ca. 25 minutter. Betales av klinikken.
Overnatning: Anbefaler eget www.islamabadbedandbreakfast.com til 40 euro/nat for pasienter.

Dr. Hussain
Dr. Hussain

Bra blogg, men...

Innlegg fluffy84 » Tir Okt 09, 2007 9:02 pm

Bra og detaljert skrevet blogg. Men bloggen er jo identisk i engelsk versjon og. Her dreier det seg helt klart ikke om en som bare er ute etter å dele erfaringer, men også om en som driver reklamevirksomhet i høy grad, slik han forsåvidt påpeker selv. Ingen ting negativt om det altså. Dr. Hussein er nok veldig flink han. Men er viktig at folk er obs på dette, da personlige erfaringer fra en vilkårlig person vil være mye lettere å stole på enn en som kanskje er betalt av Dr.Hussen eller for den del ER Dr.Hussein i forkledning. Eneste person som har svart på bloggen hans, har forøvrig slettet bloggen.
Jeg liker å være kritisk, da det er et svært sårbart tema det her. Dersom Dr.Hussein skulle være elendig, og hodet se ut som en potetåker etter sanking, tror jeg man har lite å stille opp med i forhold til om transplantasjonsklinikken var i et vestlig land. Dog, taler det i favør Dr.Hussein at han har rimeligere priser. Men tar man flybilletter, vaksiner, forsikring++ i betraktning snakker man ikke om store summen.

Det er mange som driver FUE-metoden. Derfor håper jeg at alle dere som leser den bloggen, eller leser innlegg av Dr.Hussein her, ikke ser på han som en reddende engel, men mer som et supplement til tiltak dere eventuelt kunne se på.
Jeg ønsker selv å gjøre noe for å dekke over mindre hårtap, men føler helt klart at det sikreste er en vestlig klinikk, selv om prisen totalt sett kanskje blir litt høyre tross flybilletter++. Ellers syns jeg artikkelen om hårkloning er særs interessant, da jeg har hørt/sett om det selv. Samtidig snakket noen om transplantasjon fra folk som var villig til å selge eller fra folk som var i ferd med å dø eller var døde feks i en ulykke. Så sant arvematerialet er likt, skulle det i følge flere leger kunne være mulig å transplantere på denne måten og. Men dette er så vidt jeg vet ikke tillatt de fleste steder enda. Imidlertid syns jeg dette er en spennende tanke. Da slipper man å rote til egen nakke, og det er nok sikkert folk som er villig til å donere vekk nakkehårene sine dersom de er alvorlig syke eller noe, viss prisen er høy nok. Jeg er student, og har lite råd. Likevel ville jeg betalt alt jeg hadde og mer til, om håret ble perfekt som det var. Er 22 år.
Fluffy84
fluffy84

Re: Bra blogg, men...

Innlegg ik » Ons Okt 10, 2007 6:15 pm

fluffy84 skrev:Bra og detaljert skrevet blogg. Men bloggen er jo identisk i engelsk versjon og. Her dreier det seg helt klart ikke om en som bare er ute etter å dele erfaringer, men også om en som driver reklamevirksomhet i høy grad, slik han forsåvidt påpeker selv. Ingen ting negativt om det altså. Dr. Hussein er nok veldig flink han. Men er viktig at folk er obs på dette, da personlige erfaringer fra en vilkårlig person vil være mye lettere å stole på enn en som kanskje er betalt av Dr.Hussen eller for den del ER Dr.Hussein i forkledning. Eneste person som har svart på bloggen hans, har forøvrig slettet bloggen.
Jeg liker å være kritisk, da det er et svært sårbart tema det her. Dersom Dr.Hussein skulle være elendig, og hodet se ut som en potetåker etter sanking, tror jeg man har lite å stille opp med i forhold til om transplantasjonsklinikken var i et vestlig land. Dog, taler det i favør Dr.Hussein at han har rimeligere priser. Men tar man flybilletter, vaksiner, forsikring++ i betraktning snakker man ikke om store summen.

Det er mange som driver FUE-metoden. Derfor håper jeg at alle dere som leser den bloggen, eller leser innlegg av Dr.Hussein her, ikke ser på han som en reddende engel, men mer som et supplement til tiltak dere eventuelt kunne se på.
Jeg ønsker selv å gjøre noe for å dekke over mindre hårtap, men føler helt klart at det sikreste er en vestlig klinikk, selv om prisen totalt sett kanskje blir litt høyre tross flybilletter++. Ellers syns jeg artikkelen om hårkloning er særs interessant, da jeg har hørt/sett om det selv. Samtidig snakket noen om transplantasjon fra folk som var villig til å selge eller fra folk som var i ferd med å dø eller var døde feks i en ulykke. Så sant arvematerialet er likt, skulle det i følge flere leger kunne være mulig å transplantere på denne måten og. Men dette er så vidt jeg vet ikke tillatt de fleste steder enda. Imidlertid syns jeg dette er en spennende tanke. Da slipper man å rote til egen nakke, og det er nok sikkert folk som er villig til å donere vekk nakkehårene sine dersom de er alvorlig syke eller noe, viss prisen er høy nok. Jeg er student, og har lite råd. Likevel ville jeg betalt alt jeg hadde og mer til, om håret ble perfekt som det var. Er 22 år.

Er meget viktig å være kritisk når det gjelder "kosmetisk" kirurgi - Og etter det jeg mener, er hårtransplantasjonsindustrien virkelig "The texas of cosmetic Surgery" som en så godt sa det... Hadde jeg bare vært like kritisk som deg hadde jeg nok ikke rotet meg bort i den situasjonen jeg er i nå selv...

Sånn ellers er det desverre like lite du får gjort om en hårtransplantasjon går rett vest om det hadde vært i Burkina Faso, eller Norge... Eneste fordelen er at i Norge må en lege gjøre selve prosedyren - Så heads up!

Forresten, nå har ikke jeg lest den engelske utgaven av bloggen, men hvordan trekker du konklusjonen om at siden den engelske og norske er helt like, så dreier dette seg om pr i høy grad? Misforstå meg rett; for alt jeg vet kan den bloggen bare være noe pr-gimmick fra Hussain sin side, men synes det konklusjonen var litt rar.

Forresten: Hvis eier av den bloggen leser dette: Send meg en mail på nytt! Jeg har klart å miste den forrige du sendte! Lett etter deg som en gal mann ;)
ik
Site Admin

Innlegg Innuendo » Tor Okt 11, 2007 8:27 am

Jeg skal si meg enig att bloggen til follice var veldig proffesjonell, men man kan ikke lage konklusjoner på grunn av det. Hårtap og transplantasjoner er et sensitivt tema for mange. De som gjennomfører noe slik vet hva dette betyr og vil gjerne dele ulike tanker med andre. Skal man først skrive om sine erfaringer, så kan man like gjerne gjøre det skikkelig. Jeg skal selv gjennomføre en transplantasjon om ikke lenge, og jeg vurderer også å lage en blogg om dette. Den skal gjøres skikkelig ( iallefall prøve) og se bra ut. Har også planer om å lage en engelsk version, men kanskje noe forkortet. Kommer tilbake senere med mere info.

Jeg forstår ikke helt hvorfor landet man gjennomfører inngrepet skal ha noen stor betyding. Er man normalt forsiktig, så undersøker man markedet og leser reviews av legen som tilbyr operasjonen. Om man må reise til USA, India, Pakistan eller Sverige så er det legen som er viktig og ikke det rent geografiske. Hvert land har sine gode og dårlige leger, og hver klinikk kan ha gode og dårlige operasjoner. Det eneste vi hjelpesløse kunder kan gjøre er å skrive om våres personlige erfaringer. Å gjennomføre en operasjon er tross alt ikke noe man gjør på 1-2-3, så deling av erfaringer blir enda viktigere. Det er MEGET synd viss leger begynner å rote med denne balansen som t.d ved å skrive erfaringer om seg selv ved å gå under et alias. Jeg håper og tror dette ikke er veldig utbredt.

Fluffy84: Du er 22 år og ønsker tilbake håret slik det var. Du er jo relativt ung, så jeg lurer på hvor stort ditt hårtap er? Jeg ser det er mange som klager og syter over hårtap, men når de viser bilder så syter de igrunn over et luksusproblem iforhold til andre som faktisk har mye større hårtap. Referer bare til andre forum hvor medlemmer får helt panikk viss vikene blir noe større enn hva de var når de var 16 år. Ingen kritikk mot deg, men har ofte opplevd dette på div forum.
Når man begynner å få måne og nærmer seg modent hårtap, så har man et problem mht hårtap. Da kan man begynne å vurdere hårtransplantasjon. Tar man det for tidlig, så kan det blir problemer når hårtapet blir større. Man får da et unaturlig utseende.
Jeg er selv ikke 30 enda, men har modent hårtap: Jeg har fortsatt noe hår på toppen og fremme, men man ser tydelig månen og issen på toppen. På Norwood skalaen ligger jeg på en blanding mellom 5 og 6. Selv er jeg såklart redd for att jeg tar operasjonen for tidlig, for det kan jo utvikle seg mer. Hårtap er også psykisk og siden jeg fortsatt er i slutten av 20-årene, så vil jeg ikke att hårtapet skal være en psykisk sperre. Det har plaget meg nok de siste årene, så derfor tar jeg sjansen. Skal gjennomføre FUE. Min økonomi er ok, så jeg tar heller en ny opersjon om noen år viss dette skulle vise seg nødvendig. Man skal ikke føle seg som en 40-åring når man fortsatt har noen gode år før man er 30. Skal ikke skrive mere nå, alt kommer i bloggen etterhvert som jeg lærer å lage denne.
Innuendo

Innlegg fluffy84 » Tor Okt 11, 2007 6:11 pm

Jeg har nok hår på hodet ja, ingenting skikkelig skallet området enda. Men er veldig tynn over HELE hodeoverflaten, det vil si ser skallen gjennom. Og har fått beskjed av hudlegen som for øvrig er en av landets fremste leger (svært fornøyd med han) at det er såkalt androgenetisk hårta, altså noe som følge av foreldre/besteforeldre osv. Min far mista håret først når han ble 45,, han er 55 nå og har fortsatt mesteparten av håret igjen. Min bror som er 2 år yngre enn meg har så tjukt hår at jeg blir misunnelig. Jeg hadde minst like tjukt som han for noen år siden, men startet å mista hår alt når jeg var 19 år jeg:/...Svært uvanlig i følge hudlegen, noe jeg vet selv. Går høyere utdanning i Bergen og derfor kjedlig å se så mange med flott hår som jeg hadde før rundt meg. Må presisere at jeg ikke er skalla noen plass, bare generelt tynn over hele overtoppen. I nakken har jeg særs masse, noe også legen sa. Ellers har jeg bjynt å få grått hår også, noe jeg fikk alt når jeg var 15/16 år, det har for øvrig broren min også litt av. Men vi har veldig mørk hårfare da, så er veldig lett å se. Legen sa at de fleste hadde noen som oss, men at det var vanskeligere å se med lys hårfarge. Men ellers er ikke dette problemet noe som bekymrer meg veldig da jeg kan farge. Men skulle jeg falle på alternativet med å skalle meg med tiden, ville en slik ting føre til at små hvite hår ville bli synlig lett, da det ikke går an å fare hver dag, eller er veldig upraktisk.

Håper virkelig på hårkloning, eller hårtrans fra andre folk eller at syntetisk hårtrans ala hårimplantasjon blir bedre snart. Jeg ønsker som deg ikke kommentarer om at jeg ser ut som jeg er 40 når jeg er 22. Toppik har jeg prøvd, utseendemessig fungerte det godt! Det er det ingen tvil om. Men skal sies at det er en viktig grunn til at det ikke har blitt populært, og det er som han andre karen sa, var at man blir svært tørr. Hudlegen frarådte det på det sterkeste, da det irrterte hodebunnen, og ville på sikt fremkalle seborroisk eksem. Dette skjedde med meg, og jeg måtte bruke diprosilic liniment og den røde eksem/flass sjampoen (fungoral tror jeg den heter) for å få vekk de restenene som lå å irriterte bunnen etter dusj. Det står at man "dusjer det bort", men det er ikke tilfelle, da det blir sittende i hodebunnen (mye av det/storkner) og man må behandle det vekk feks med de nevnte midlene. Men ved en festlig anledning/julebord/fest er det greit å bruke. Man må jo veie nytten opp mot kostnaden, men er det en gang i blant vil det jo ikke skade særlig.

Men det faktum at Dr.Hussein skriver aktivt innpå her for å rekruttere folk(skulle tro han ikke burde ha mangel på folk, når folk er så fornøyde med han), samt at noe sier meg at den bloggen virker litt PR-fremstøt-aktig, så ser jeg helt klart etter andre alternativer ja. Men som sagt er jeg kritisk her.

Jeg skal til Manchester snart på fotballkamp med noen venner. Satser på å ta turen innom det senteret der de verdenskjente forskerne som lanserte det med hårkloning for litt siden var. De snakket mye om det på tv og. Husker ikke navnet, men vet senteret er der. Vet det kan bli vanskelig å få treft de, men jeg skal mase og ser hvor langt jeg kommer.
Fluffy84
fluffy84

Honnør

Innlegg fluffy84 » Tor Okt 11, 2007 6:13 pm

Ellers vil jeg gi honnør til karen som lager denne siden! Godt jobbet gutt, greit å få vite andre innspill fra folk som er i samme situasjon:)

Herlig! Stå på!
Fluffy84
fluffy84

Noen i min situasjon?

Innlegg fluffy84 » Tir Okt 16, 2007 2:36 pm

Tar gjerne i mot råd fra noen som er i min situasjon:/ Er trasig dette h er:( Har du noen innspill admin?
Fluffy84
fluffy84

Re: Bra blogg, men...

Innlegg Folicle » Søn Okt 21, 2007 2:14 pm

fluffy84 skrev:Bra og detaljert skrevet blogg. Men bloggen er jo identisk i engelsk versjon og. Her dreier det seg helt klart ikke om en som bare er ute etter å dele erfaringer, men også om en som driver reklamevirksomhet i høy grad, slik han forsåvidt påpeker selv.

Heisann! Lenge siden jeg har vært innom forumet her nå, men det kan se ut som jeg bør komme litt på banen i forhold til bloggen min (folicle-no.blogspot.com).

Jeg tror jeg skal begynne med å fortelle hvorfor jeg begynte å blogge i det hele tatt: Bloggen min kom opp i løpet av to korte uker etter operasjonen min hos Dr. Hussain. Da hadde jeg fri fra jobben og masse ledig tid, og jeg var naturlig nok også særlig opptatt av hårtransplantasjonen min. I tillegg hadde jeg og T. Johansen (en annen norsk pasient på klinikken i Pakistan) brukt kveldene der til å diskutere alle useriøse klinikker vi har erfaring med, slik at motivasjonen til å "ta igjen" var ganske høy hos meg. (Han har skrevet en bedømmelse hos kosmetiskgude.dk, og også lagt inn en kommentar på bloggen min.)

Som dere andre sikkert også har gjort, brukte jeg mye tid på å søke etter informasjon om hårtransplantasjon på nettet før jeg fant Dr. Hussain. Da irriterte det meg veldig at nesten alle klinikkene som dukket opp på Google var useriøse aktører som jeg etter selv etter dårlige erfaringer aldri ville ha benyttet meg av igjen. (Prøv selv å gjøre et søk på "hårtransplantasjon" på Google.) Søkeresultatet har endret seg noe siden den gangen, men New Hair Clinic og Christiania Park Clinic ligger fortsatt på førstesiden. Dette er klinikker som jeg anbefaler alle å styre unna.

Ambisjonen min var derfor å få inn litt kritisk informasjon i trefflisten på Google, slik at særlig New Hair Clinic ikke skulle får selge budskapet sitt uten at noen tok til motmæle. Fluffy84 har derfor rett i at bloggen min er laget på både engelsk og norsk med overlegg. Dette var helt bevisst for å nå frem til de som vurderer hårtransplantasjon hos Nobel Clinic utenfor London (engelsk) evt. hos New Hair Clinic.

Det hører med til historien at både jeg selv og T. Johansen pga. tidligere dårlige erfaringer følte at vi hadde funnet en helt spesiell lege i Dr. Hussain, men det er selvfølgelig sant som Fluffy84 påpeker at Dr. Hussain ikke er alene om å jobbe med moderne hårtransplantasjon - FUE, lateral slits, m.v. (Wikipedia har en bra artikkel om dette). Dr. Hussain er imidlertid den eneste FUE-legen jeg har erfaring med, og det har derfor vært naturlig for meg å vise entusiasmen min for ham i bloggen min.

Jeg jobber profesjonelt med nettjenester til daglig, og bloggen min kan nok derfor fremstå som både "flink" og kalkulert. Som det fremgår ovenfor er den jo faktisk også det, bare ikke på den måten Fluffy84 mistenker.

For å rydde opp litt skal jeg gjøre to ting:
    1. Lenke tilbake til denne diskusjonen fra bloggen min.
    1. Legge ut en kontakt-epost på bloggen min (transplant.blog@gmail.com).
Jeg har på en måte vært litt "ferdig" med temaet hårtransplantasjon en stund nå (hele livet kan jo ikke dreie seg om det), og vært ganske lite aktiv på forumer m.v. Jeg skal likevel prøve å følge opp denne diskusjonen fremover.
Folicle
Folicle

Re: Noen i min situasjon?

Innlegg Folicle » Søn Okt 21, 2007 2:35 pm

fluffy84 skrev:Tar gjerne i mot råd fra noen som er i min situasjon:/ Er trasig dette her :(

Vet ikke om du er villig til å ta råd fra meg, men jeg gjør et forsøk likevel. :-)

Jeg er ikke i din situasjon lenger, men var det jo da mitt eget hårtap begynte. Jeg var faktisk 22 år selv og nysingel da jeg virkelig begynte å bekymre meg for håret mitt. Når jeg ser tilbake på bilder av meg selv på den aldren nå virker de bekymringene helt latterlige.

Mitt beste råd til deg er derfor å vente. Det er mange grunner til det, men den viktigste er at hårtapet ditt sikkert vil fortsette. Begynner du å transplantere hår i forhold til hårlinjen du har i dag er det stor sannsynlighet for at hårtapet ditt fortsetter og at du vil sitte igjen med for lite donorhår til å dekke kommende hårtap.

Selv klarte jeg ikke å vente, men gikk til Nobel Clinic. Siden du har lest bloggen min vet du jo resultatet av det: Forferdelig dukkehår som jeg har brukt mye energi på å skjule - først hos New Hair Clinic med middelmådig resultat og så hos Dr. Hussain.

Klarer du ikke å vente bør du i hvert fall være veldig forsiktig med hvor du plasserer det nye, transplanterte håret ditt. Unngå vikene (som uansett vil krype bakover med årene), slik at du ikke ser ut som du har parykk når du passerer 30. Hårlinje som en 22-åring ser veldig unaturlig ut når du blir eldre.

Du vet nok også at jeg ikke er noen tilhenger av strip-kirurgi som lager arr i nakken. Dette skriver jeg side opp og side ned om på bloggen min, så jeg trenger vel ikke utbrodere det her. Det viktigste er nok likevel å finne en kirurg som plasserer håret på en naturlig måte på toppen. Her er det så vidt jeg vet bruk av såkalte "laterat slits" som gir best resultat nå om dagen. FUE handler bare om hvordan håret tas ut av nakken/sidene, så FUE er ingen garanti mot at transplantatene plasseres unaturlig på toppen av hodet. Jeg ville f.eks. ikke stolt på en FUE-operasjon hos New Hair Clinic. De setter alle transplantater alt for dypt i hodebunnen, slik at det blir store groper rundt hvert hårstrå. Dette er jeg selv et eksempel på.
Folicle
Folicle

Innlegg hot shot » Ons Okt 31, 2007 1:02 am

Ja, for all del hold deg unna New Hair Clinic! Håret vokser rett opp, og ofte med store groper pga at hårene blir såtte for dypt!!
hot shot

Innlegg Innuendo » Ons Okt 31, 2007 8:05 pm

Det du kan gjøre er å få en faglig vurdering av ditt hårtap. Ta bilde fra ulike vinkler slik man får et inntrykk av hårtapet.
Neste steg blir å sende bildene og dine tanker rundt en transplantasjon til en lege for vurdering. Dette betyr ikke att man skal spamme flere leger som gjennomfører transplantasjon, men finne noen man føler seg trygg på.
Utifra dette kan man få en bedre vurdering om transplantasjon kan være aktuelt for deg. Det er vansklig å gi noen bedre råd en dette.
Alternativet kan jo være hårerstatning til hårtapet har blitt mer modent. Kostnaden pr.år er jo en del, men man slipper å gjøre noe kirurgisk.
Innuendo

Innlegg Innuendo » Lør Nov 03, 2007 2:22 pm

Et lite spørsmål til follice eller ev.andre som har gjennomført FUE med lokalbedøvelse:
Etter man setter sprøyten skal det visstnok være smertefritt, men selve sprøyten skal gi smerter. Smerter er et relativt ord, så hadde noen kunne beskreve dette nærmere. Er det mange sprøytestikk?
Innuendo

Innlegg neofix » Tor Nov 08, 2007 5:04 pm

Innuendo skrev:Et lite spørsmål til follice eller ev.andre som har gjennomført FUE med lokalbedøvelse:
Etter man setter sprøyten skal det visstnok være smertefritt, men selve sprøyten skal gi smerter. Smerter er et relativt ord, så hadde noen kunne beskreve dette nærmere. Er det mange sprøytestikk?

Må faktisk innrømme at spørytedelen var blant det mest ubehagelige - det og at de kjøler ned bakhodet. Det er ikke det at det faktisk gjør så altfor vondt, men det er bare ekkelt med de sprøytene... Men absolutt ikke noe å skrike av for å si det sånn... Det føles litt slik de tannlegesprøytene føles... Bare utenpå hodet.

MEN: nå har jeg fått en stripe-operasjon utført før, og jeg tror jeg kanskje har litt redusert følelser i bakhodet, uten at jeg er helt sikker på det...

Når det gjelder antall sprøytestikk, var det vel en 6-8 tror jeg...
- Flax seed
- Nettle root
- Rogain 5%
- Dermovat 5%
- NISIM NewHair Shampoo
- NISIM Hair Stimulating Extract
- NISIM FAST
- Toppek Hair fattener
-
neofix

Neste

Gå til Artikler