"Folicle" har skrevet en meget god og omfattende blogg om hans erfaringer etter å ha fått transplantert hår. Denne anbefales å lese for de som vurderer å ta en hårtransplantasjon.
Les mer på: http://hartap.net/?side=artikkel&id=8
Moderatorer: Innuendo, hot shot, forumbot
Innuendo skrev:Veldig fin artikkel.
Har noen snakket med vedkommende?
Vurderer selv å gjennomføre dette, men usikker på om en skal ta operasjonen i Norge eller Pakistan. Man sparer jo faktisk mange penger ved å gjennomføre inngrepet i Pakistan, så fra et rent økonomisk perspektiv vil jo dette være verdt å vurdere.
Det reiser seg jo så mange spørsmål ved å reise til Asia. Hva koster flybilletten, hotell, vaksiner, transport til og fra operasjons lokalet og rent praktiske spørsmål. Visum trenger man jo også, kanskje det er ulike krav til pass ( maskinlesbart, biometrisk etc).
Hadde jo vært fint å kombinere en slik reise med en liten ferie, men kanskje ikke dette lar seg gjøre pga hevelser og merker etter operasjonen....
fluffy84 skrev:Bra og detaljert skrevet blogg. Men bloggen er jo identisk i engelsk versjon og. Her dreier det seg helt klart ikke om en som bare er ute etter å dele erfaringer, men også om en som driver reklamevirksomhet i høy grad, slik han forsåvidt påpeker selv. Ingen ting negativt om det altså. Dr. Hussein er nok veldig flink han. Men er viktig at folk er obs på dette, da personlige erfaringer fra en vilkårlig person vil være mye lettere å stole på enn en som kanskje er betalt av Dr.Hussen eller for den del ER Dr.Hussein i forkledning. Eneste person som har svart på bloggen hans, har forøvrig slettet bloggen.
Jeg liker å være kritisk, da det er et svært sårbart tema det her. Dersom Dr.Hussein skulle være elendig, og hodet se ut som en potetåker etter sanking, tror jeg man har lite å stille opp med i forhold til om transplantasjonsklinikken var i et vestlig land. Dog, taler det i favør Dr.Hussein at han har rimeligere priser. Men tar man flybilletter, vaksiner, forsikring++ i betraktning snakker man ikke om store summen.
Det er mange som driver FUE-metoden. Derfor håper jeg at alle dere som leser den bloggen, eller leser innlegg av Dr.Hussein her, ikke ser på han som en reddende engel, men mer som et supplement til tiltak dere eventuelt kunne se på.
Jeg ønsker selv å gjøre noe for å dekke over mindre hårtap, men føler helt klart at det sikreste er en vestlig klinikk, selv om prisen totalt sett kanskje blir litt høyre tross flybilletter++. Ellers syns jeg artikkelen om hårkloning er særs interessant, da jeg har hørt/sett om det selv. Samtidig snakket noen om transplantasjon fra folk som var villig til å selge eller fra folk som var i ferd med å dø eller var døde feks i en ulykke. Så sant arvematerialet er likt, skulle det i følge flere leger kunne være mulig å transplantere på denne måten og. Men dette er så vidt jeg vet ikke tillatt de fleste steder enda. Imidlertid syns jeg dette er en spennende tanke. Da slipper man å rote til egen nakke, og det er nok sikkert folk som er villig til å donere vekk nakkehårene sine dersom de er alvorlig syke eller noe, viss prisen er høy nok. Jeg er student, og har lite råd. Likevel ville jeg betalt alt jeg hadde og mer til, om håret ble perfekt som det var. Er 22 år.
fluffy84 skrev:Bra og detaljert skrevet blogg. Men bloggen er jo identisk i engelsk versjon og. Her dreier det seg helt klart ikke om en som bare er ute etter å dele erfaringer, men også om en som driver reklamevirksomhet i høy grad, slik han forsåvidt påpeker selv.
fluffy84 skrev:Tar gjerne i mot råd fra noen som er i min situasjon:/ Er trasig dette her
Innuendo skrev:Et lite spørsmål til follice eller ev.andre som har gjennomført FUE med lokalbedøvelse:
Etter man setter sprøyten skal det visstnok være smertefritt, men selve sprøyten skal gi smerter. Smerter er et relativt ord, så hadde noen kunne beskreve dette nærmere. Er det mange sprøytestikk?
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester