FUE og hårlinje

Forum for FUE-hårtransplantasjoner

Moderatorer: Innuendo, hot shot, forumbot

FUE og hårlinje

Innlegg F22llp » Ons Jun 30, 2010 9:01 am

Hei,

Jeg er en gutt på 24 år. Har mistet en del hår i fronten, med bla. viker, og tykkelse. (MPB 1)

Jeg har brukt propecia og minoxdril i godt og vel et år snart. Forøvrig med gode resultater. (Håravfall stoppet, og litt tykkere hår).

Jeg vurdere både strip- og FUE transplantasjon.

Etter å ha lest en god del, heller jeg mot en FUE transplantasjon, og da hos dr. Bisanga.

Hvordan blir egentlig hårlinjen etter en operasjon? Ser man forskjell i luggen på en uten- og med hårtransplantasjon?

Er det andre risikoer med en FUE operasjon for å bli \"oppdaget\"?

Foruten at man har fått mer hår vel og merke.

Takker for alle svar!
F22llp

Re: FUE og hårlinje

Innlegg hot shot » Ons Jun 30, 2010 6:20 pm

Dr. Bisanga er veldig dyktig på å lage hårfeste, fordi han transplantere hårene med såpass \"lav\" vinkel at man nesten ikke kan se utgangen av hårene fra hodebunnen. I tillegg bruker han mange singles..

Jeg derimot har mye hår i hårfestet transplantert på New Hair Clinic i Sverige, og de står rett opp. Da er det mye lettere å oppdage, fordi man lettere ser utgangen av hårene i hodebunnen. I tillegg har jeg pitting(pga hårene er satt for dypt)
hot shot

Innlegg Innuendo » Ons Jun 30, 2010 7:18 pm

Vinkel har ikke noe med dette å gjøre. Så lenge vinkelen blir naturlig, så blir det korrekt.
Selv har jeg veldig høy vinkel naturlig, dermed må hårene også settes i høy vinkel.
Vinkel på hår er individuelt, så dette har ikke noe med saken å gjøre. Så lenge det er ihht eksisterende hår, er det korrekt.

Det som er viktig er å benytte de mindre grove hårene, slik forskjellen mellom de nye og eksisterende hårene blir mindre. De hårene som blir transplantert er som regel litt grovere i kaliber, men vil mykne litt over tid. Det er også viktig å ikke benytte for mange hår pr.grafts i hårlinjen.
Hårlinjene skal også være myk og ikke en rett strek.
Mestrer man disse faktorene, så skal hårlinjen bli fin.
Innuendo

Innlegg hot shot » Ons Jun 30, 2010 10:19 pm

Jo, det har veldig mye å si.

Det er så å si umulig å få til en naturlig hårlinje om man setter hårene rett opp. Da må man eventuelt bruke tynne hår fra armene, eller helt nederst i nakken. Dette er et alternativ, men da må man dra til Statene og Dr. Umar, eller andre som tar fra nape/kroppen.

Vanlige friske single-hår er egentlig for tykke å bruke i hårlinjen, hovedsakelig fordi man ALDRI klarer å få til tettheten som man normalt sett har med slik tykkelse på hårene. Det vil se rart ut selv med single hår i hårlinjen om de er transplantert rett opp, fordi de enkelt og greit er for sterke/solide, og man ikke får til tetthet som det burde være med så sterke hår.

De som har naturlig vekstretning rett opp, og i tillegg har mistet litt hår, har veldig tynne hår som er påvirket av DHT. De med vekstretning rett opp som ikke har mistet noe hår, har naturlig tetthet og dermed tykkere hår i hårfestet. Men å ha en lavere tetthet som transplanterte får, men likevel solide friske hår, vil dette synes mye tydeligere om de står rett opp.

Er vinkelen lavere på hårene, vil det være mye vanskeligere å oppdage en transplantasjon, fordi utgangen av hodebunnen er vanskeligere å få øye på.

Så kort oppsummert, vekstretning har alt å si for å skjule en transplantasjon best mulig.
hot shot

Innlegg F22llp » Tor Jul 01, 2010 6:30 am

Takker for svar!

Hvordan ser man vekstretningen på håret?

Kanskje et dumt spørsmål, men, jeg har håret veldig kort, naturlig nok.
F22llp

Innlegg Innuendo » Tor Jul 01, 2010 5:28 pm

De du skriver hot shot er jo forøvrig korrekt viss man har lav vinkel naturlig, men forstår allikavell ikke helt hvorfor du anbefaler lavere vinkel i hårlinjen viss man naturlig har høy vinkel. De vil jo bli tydelig forskjell mellom de hårene du allerede har...
Skulle jeg hatt lavere vinkel, så hadde jo dette sett rart ut iforhold til mitt eksisterende hår som har høy vinkel. Jeg har delvis lavere vinkel på deler ( som jeg også ba om å få) av hodet, men skulle alt vært lavere enn mitt naturlige hår, så hadde dette sett dumt ut...rett og slett.
Klart man trenger flere grafts pr.cm viss man har høy vinkel, men ditt nye transplanterte hår skal følge din naturlige vinkel. Å gjøre noe annet ville vært rart.
Prosjekt under evaluering: http://www.hartap.blogspot.com/
Tar tid......
Innuendo

Innlegg hot shot » Lør Jul 03, 2010 6:04 pm

Når det gjelder vekstretning, er vi alle forskjellig. Noen har en virvel i luggen, men andre han hårfeste som vokser andre veien(Brede Hangeland). Det som er mest vanlig er at håret vokser med ganske lav vinkel over hele hodet. Noen har kanskje en høyrere vinkel oppe på hodet. Om du får en lavere vinkel fremme i hårfestet vil det ikke se rart ut, da dette er ganske vanlig.

For de som har en høy vinkel i hårfeste er dette også helt uproblematisk. Jeg hadde i utgangspunktet en lav vinkel i hårfestet. Jeg dro til New Hair clinic i 2003, og fikk flyttet inn 950 grafts blant eksisterende hår. På den tiden kunne jeg lett skjule transplantasjonen, fordi hårene som var der fra før hadde lav vinkel.

Nå har jeg mistet det meste av opprinnelig hår i hårfestet, og man ser tydelig at håret mitt er transplantert, hovedsakelig pga at det står rett opp. Det hjelper litt å \\\"plukke\\\" hårlinjen, men det er ikke optimalt. Det er fremdeles lett å se, fordi hårene er for sterke i forhold til tetthet.

Løsning vil være å sette inn nye hår med lav vinkel, som vi skjule gammel transplantasjon.
hot shot

Gå til FUE

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest