Hvordan minimere risiko for stort/sjenerendes strip arr!?

Forum for stripe-hårtransplantasjoner
(FUT: Follicular Unit Transplantation og URFUT: Ultra refined Follicular Unit Transplantation)

Moderatorer: Innuendo, hot shot, forumbot

Hvordan minimere risiko for stort/sjenerendes strip arr!?

Innlegg Innuendo » Tor Nov 06, 2008 2:50 pm

Siden vi har endel medlemmer på forumet som innehaver mye kunnskap om HT, så kunne det kanskje vært av interesse å kanskje skrive ned noen tips ang. dette temaet. Det er jo også noen som har gjort strip med hittil stor suksess på dette forumet, så deres erfaring kan vært bra å fått i et eget tema.
Det er jo en kjent sak att selve arret som strip gir pasienten kanskje er den største grunnen til att man enten velger FUE eller ikke gjennomfører noen HT i det hele tatt.

-Hvordan kan man minimere risiko for stort/sjenerendes strip arr?
-Finnes det noen garanti for att man ikke får et stort arr?
-Er valg av god lege en garanti for att strip arret blir nesten usynelig?
-Arr kommer ofte som følge av spenn i huden, vil massering og gjøre huden mere elastisk gi noen garanti?
-Ved seriøste klinikker, vil man få veiledning ang. hvordan man skal forberede seg til en strip?

Sikkert andre spørsmål som jeg har glemt, men dette er iallefall en start. Håper vi kan få igang en liten diskusjon angående dette. Temaet i seg selv burde iallefall være meget relevant.
Innuendo

Innlegg hot shot » Man Nov 17, 2008 7:54 pm

Ikke begynn å trene vektløfting de første 3 måneder. Helst vente litt lenger.
hot shot

Innlegg Baldee » Tor Nov 20, 2008 7:02 pm

Strip-arr er jo egentlig en uting, men jeg har forstått det sånn at enkelte klinikker foretrekker dette for å få mange grafts i en operasjon. Jeg har selv strip-arr, og synes at dette har vært det verste med hele greien :cry: Det er alltid i tankene, og jeg kan ikke klippe meg kortere enn 5 mm, da arret skimtes allerede da. Det finnes noen klinikker som bruker strip-metoden, men lukker såret med en såkalt tricophytic-metode, hvor man legger den ene siden av arret "over" på andre siden, slik at hår vokser gjennom arret. Dette er nok en bra metode, men man vil jo likevel ha et arr. Personlig vet jeg at Hasson & Wong gjør dette, og kommer sannsynligvis til å benytte meg av de pga. av denne "lukkemetoden". På den måten vil jeg få en forbedring av mitt nåværende arr.
Baldee

Innlegg Innuendo » Lør Jan 03, 2009 4:55 pm

Lite respons på denne, trodde kanskje topic var meget relevant..
Når det gjelder massering for å gjøre huden mere elastisk, så virker det som om dette ikke gjør den store forskjellen. Det skader selfølgelig ikke, men ble litt overrasket når jeg las slik massering hadde mindre effekt enn hva iallefall jeg trodde.

Ang. den lukkemetoden, så er det jo ofte diskutert om den i det hele tatt er så mye bedre.....
Prosjekt under evaluering: http://www.hartap.blogspot.com/
Tar tid......
Innuendo

hår

Innlegg daniel » Fre Jan 23, 2009 12:54 pm

Hei hei

Det er ikke mye fart i dette forumet ser jeg, har ikke vært her inne på flere månder! Vil bare si jeg er fremdeles like fornøyd!!!!

Mitt arr i bak hodet er helt minimalt, det kan nesten ikke ses.

jeg trur at mye ligger i hvordan type hud enn har når det gjelder arr etc. I mitt tilfelle får jeg ikke så kraftige arr uansett hvor jeg måtte få det på kroppen.
Enn annen ting; søkte på nettet på John Travolta og hair wig, den typen som han bruker ser jo til å fungere veldig bra.
daniel

Innlegg haartransplantasjon » Lør Feb 07, 2009 2:53 pm

Daniel..

Har en helt annet erfaring vedr. arr i bakhodet.
Nobel clinic i London skaffet meg et arr på 5-6 mm i bahodet (grumsomt), Hasson&Wong i Canada
laget et perfekt arr som ikke kan sees, selv med svært kort hår.
haartransplantasjon

Innlegg Innuendo » Ons Jun 03, 2009 6:34 pm

Kom over en liten uttalelse fra Dr.Feller angående dette. Man skulle normalt tro att person med elastisk hud hadde gode forutsettninger for å minimere risikoen for arr. Ifølge han, så er faktisk dette ikke noen fordel. Det er pasienter med stram hud som faktisk har best sannsyn for å få minst arr. Dette er stikk i strid med hva jeg har trodd iallefall.

Kilde:
http://hair-restoration-info.com/eve/fo ... /242109662
Innuendo

Stripe arr

Innlegg jerv » Man Des 07, 2009 7:11 pm

Hei, vil bare si at jeg er helt enig i at Nobel clinic i england er håpløse når det gjelder hårtransplantasjon. Har også fått et jævlig styggt arr i bakhodet, er nok også 5-6mm i bredde, og 15 cm langt. får mange spørsmål ang dette, og tenkte at noe må gjøres. Noen som har erfaring med arrplastikk? Snakket med et firma i oslo og de antydet 29000,- for og rep et arr med micrografts, syntes dette var vel dyrt. andre anbefalinger mottaes med takk. mvh FRUSTRERT
jerv

Re: Stripe arr

Innlegg Innuendo » Tir Des 08, 2009 3:58 pm

jerv skrev:Hei, vil bare si at jeg er helt enig i at Nobel clinic i england er håpløse når det gjelder hårtransplantasjon. Har også fått et jævlig styggt arr i bakhodet, er nok også 5-6mm i bredde, og 15 cm langt. får mange spørsmål ang dette, og tenkte at noe må gjøres. Noen som har erfaring med arrplastikk? Snakket med et firma i oslo og de antydet 29000,- for og rep et arr med micrografts, syntes dette var vel dyrt. andre anbefalinger mottaes med takk. mvh FRUSTRERT

For å holde en ryddig tråd og enklere hjelpe deg, kunne du opprettet egen tråd under "erfaringer" siden du har "erfaring" med HT? Der kan du beskrive din opplevelse med klinikken og også få råd ang. arret.
Poster du der, så blir det enklere å hjelpe deg.
Innuendo

Gå til Stripe-hårtransplantasjoner / FUT

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest