Blogg om Hårtransplantasjon

Diskusjon av artikler

Moderatorer: Innuendo, hot shot, forumbot

Re: Bra blogg, men...

Innlegg Dr. Hussain » Ons Nov 21, 2007 5:11 am

fluffy84 skrev:Bra og detaljert skrevet blogg. Men bloggen er jo identisk i engelsk versjon og. Her dreier det seg helt klart ikke om en som bare er ute etter å dele erfaringer, men også om en som driver reklamevirksomhet i høy grad, slik han forsåvidt påpeker selv. Ingen ting negativt om det altså. Dr. Hussein er nok veldig flink han. Men er viktig at folk er obs på dette, da personlige erfaringer fra en vilkårlig person vil være mye lettere å stole på enn en som kanskje er betalt av Dr.Hussen eller for den del ER Dr.Hussein i forkledning. Eneste person som har svart på bloggen hans, har forøvrig slettet bloggen.
Jeg liker å være kritisk, da det er et svært sårbart tema det her. Dersom Dr.Hussein skulle være elendig, og hodet se ut som en potetåker etter sanking, tror jeg man har lite å stille opp med i forhold til om transplantasjonsklinikken var i et vestlig land. Dog, taler det i favør Dr.Hussein at han har rimeligere priser. Men tar man flybilletter, vaksiner, forsikring++ i betraktning snakker man ikke om store summen.

Det er mange som driver FUE-metoden. Derfor håper jeg at alle dere som leser den bloggen, eller leser innlegg av Dr.Hussein her, ikke ser på han som en reddende engel, men mer som et supplement til tiltak dere eventuelt kunne se på.
Jeg ønsker selv å gjøre noe for å dekke over mindre hårtap, men føler helt klart at det sikreste er en vestlig klinikk, selv om prisen totalt sett kanskje blir litt høyre tross flybilletter++. Ellers syns jeg artikkelen om hårkloning er særs interessant, da jeg har hørt/sett om det selv. Samtidig snakket noen om transplantasjon fra folk som var villig til å selge eller fra folk som var i ferd med å dø eller var døde feks i en ulykke. Så sant arvematerialet er likt, skulle det i følge flere leger kunne være mulig å transplantere på denne måten og. Men dette er så vidt jeg vet ikke tillatt de fleste steder enda. Imidlertid syns jeg dette er en spennende tanke. Da slipper man å rote til egen nakke, og det er nok sikkert folk som er villig til å donere vekk nakkehårene sine dersom de er alvorlig syke eller noe, viss prisen er høy nok. Jeg er student, og har lite råd. Likevel ville jeg betalt alt jeg hadde og mer til, om håret ble perfekt som det var. Er 22 år.

Just for the record:
- Jeg har ikke laget bloggen
- Jeg betaler INGEN for å skrive om mig
- Jeg lager ikke innlegg under andre navn enn mitt eget

Ellers - Jeg er svert enig med dig - det er veldig viktigt å være kritisk. Der finns bilder på internett, som jeg vet er forfalsket og andre som jeg nesten er sikker på er forfalsket. En vestlig kollega av mig blev kontaktet av en klinikken/lege, som ville lære sig hårtransplantasjon. Hjemmesiden til legen hade dog allerede før-etter bilder, selvom han holdt på å finne sig en "lære-plads"!!!
Tillige vet jeg om europeiske klinikker, som ikke følger nyeste EU-anbefallinger for sterilisasjon - ikke bra!

Vestlig land - versus Pakistan: Teoretisk set, så er din overvejelse riktig, men desverre ikke i praksis. Jeg tilbyr operasjon i Norge, men pasienten får ikke reelt en bedre beskyttelse om de tar operasjon der enn i Pakistan. Jeg har hatt en pasient, som blev operert først i Norge, så i England og så i Tyskland. Donor-området så forfærdeligt ut - mildest talt. Ut av ialt 2800 grafts så brukte vi 2500 grafts alene i arrene hans. Legg hertil, at veksten i arr-vev kan være vanskelig å forutsi!
En annen pasient, som blev operert 4 gange på samme klinikk i Norge fra han var 22 til 26 år. Det kosmetiske resultat var ikke ille, men heller ikke tilfredsstillende. Og pasienten har nu to arr i nakken.
Jeg kjenner til MASSE pasienter, som har blitt opereret i en veldig ung alder på europæiske eller nordamerikanske klinikker uten å få en skikkelig informasjon om ulempene ved dette.
Vi kan jo spørge brukerne her - hvor mange har fått noen som helst form for anerkendelse eller kompensation etter en utilfredsstillende operasjon? Eller operasjon i for ung alder uten skikkelig informasjon? Eller et skemmende strip-arr, som ellers skulle bli så fint? Selv i tilfelle av ekonomisk kompensation, så vil en stygg operasjon jo fortsat være stygg.

Reddende engel: Det er jeg ikke, men jeg gir nok den mest fyldige og ærlige informasjonen. Eksempelvis operere jeg bare rundt 15-20 % av unge under 30 år som henvender sig. Og ingen blir opererert uten å bli grundig informert om aldersproblematikken.

Men som nevnt, så er jeg veldig enig med dig - vær kritisk og ikke minst vær kritisk dersom klinikken vil operere unge mennesker uten å gi skikkelig informasjon om ulempene ved dette.

Dr. Hussain
Dr. Hussain

Innlegg Hårfagre » Søn Nov 25, 2007 12:24 am

Hei alle sammen. Dette blir min første post her på forumet, hvilket jeg har vært innom å tittet på fra det ble startet opp. det som fikk meg til å melde meg inn var faktisk "fluffy 84" sin tvil til Dr.Hussain. Jeg ønsker å stille opp for han slik han stilte opp for meg.

Først litt tørre fakta:

Jeg er snart 24 år gammel, student på fjerde året og ellers en livsglad og utadvendt kar. Jeg hadde som de aller fleste en tykk og flott tenårsmanke inntil jeg fylte et par og tyve. Da begynte hårlinjen min (les vikene) og krype sakte men resolutt bakover. "vel vel" tenkte jeg... livets gang osv. Frisyrene ble deretter kortere og kortere til jeg faktisk bare hadde en "sveis" jeg var noenlunde tilfreds med. En combover-variant i front og litt mer rufsete bakover.

håret har siden 2004 gradvis blitt tynnere kun i det fremre partiet (CF) eller altså i fra vikene og innover mot midten av hodet og bakover mot virvelen. Tynningen stopper ca rundt ørene. Jeg har så langt vært såpass heldig at resten av håret er omtrent like tykt som det alltid har vært. Siden en eks av meg kommenterte i sommer at håret mitt var blitt betydelig tynnere siden vi var sammen, har jeg sjekket mye rundt løsninger. Jeg gjorde imidlertid ingenting med det før for to mnd siden. mer om det senere...

Etter dette møtet med eksen min tidlig i sommer har denne ene "sveisen" også sviktet meg. hårtapet har avansert såpass at jeg nå ikke er komfortabel med noen form for frisyre i det hele tatt. jeg har vegret meg mot å trene meg svett, slik folk skal se hodebunnen og omfanget av hårtapet mitt, jeg bruker mer caps og lue enn jeg går uten, jeg liker ikke å omgås folk og er generelt lite utendørs i sosiale settinger. ikke minst, jeg HATER å gå til frisøren. Hver gang jeg ser meg selv i speilet eller i et bilvindu så ser jeg bare tynt hår. Jeg kjenner meg ikke igjen! Noe må gjøres...

Så for rundt to mnd siden var det panikk. jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg tok noen bilder av håret mitt og sendte av gårde til dr.hussain. i håp om at han skulle ta meg i mot som pasient, love gull og grønne skoger og en nydelig flott hårlinje som tok meg tilbake til glansdagene. jeg har ikke mye penger som den fattige studenten jeg er, men koste hva det koste ville så skulle det ikke stå på finanser i hvertfall.

Jeg ventet spent på svar. ikke mer enn et døgn tok det før han svarte. Beskjeden var ikke den jeg hadde håpet på. Dette med fremtidig hårtap og min unge alder... Han frarådet meg en operasjon. Dette var ikke noe ønskesvar. Jeg sendte videre mange titalls mail til han hvor jeg tømte meg for all frustrasjon og alle de spørsmål jeg har spart opp over lengre tid - og fikk tålmodige og dyktige svar på hvert eneste et av de. Dr.Hussain virker for meg en samvittighetsfull mann full av empati og omsorg. Og kan på ingen som helst måte beskyldes for noe annet. Hadde han vært ute etter å tjene penger for enhver pris så hadde han ikke gitt meg den responsen jeg fikk. Fluffy 84 er kritisk, og det er vel og bra! Men hadde du vært meg, så hadde du reagert på utspillene dine du også :D

Det er nå roughly en og en halv måned siden jeg slo fra meg en transplantasjon. Det er jeg veldig glad for at jeg gjorde, for jeg merker stadig at jeg blir tynnere i håret. Samtidig ut i fra hva jeg leser og hører er jeg ganske sikker på at jeg kunne pushet frem en operasjon hos en annen klinikk. En operasjon for meg nå ville ha betydd et veldig bra resultat for meg på kort sikt, men det ville også plassert et stort spørsmålstegn rundt mitt fremtidige hår og utseende.

Etter en liten "depresjon" over å ha blitt frarådet på det sterkeste å foreta en transplantasjon av Dr.Hussain, har jeg søkt mye rundt etter alternativer for å prøve å finne et lys i tunellen. Jeg har sett litt på Apollo sine produkter som da ikke går på kirurgiske inngrep, men pålimte hårdeler... og dette kan absolutt være et alternativ, mens jeg lar årene gå til hårtapet mitt forhåpentligvis stabiliserer seg rundt 30 års alderen. Da bør Dr.Hussain fremdeles være i bransjen, for jeg skal utvilsomt benytte meg av han.

Jeg vil i samme slengen benytte anledningen til å skryte av forumet. Det er godt å vite at man ikke er alene om dette her. Det er mange fler av oss enn vi tror!
Hårfagre

Innlegg Innuendo » Tir Des 04, 2007 12:59 pm

Velkommen til forumet. Alltid hyggelig med nye historier og medlemmer.
Din historie beskriver ganske godt problemet når man er i tyve årene. Man merker att den ellers så tykke hårmanken blir tynnere og tynnere, og en blir igrunn litt paranoid for att alle ser på deg. Viss man ikke var redd for dette, så hadde man vel heller ikke vært redd for å miste håret vil jeg tro.

Jeg tror du gjorde det klokt i å vente,da du enda er ganske ung. Som du selv sier, så fortsetter håret å bli tynnere, så en transplantasjon vil kun kortvarig "glede" eller resultat om du vil. Det er bra det finnes leger som er ærlige og som ikke kun vil tjene penger. Denne bransjen er full av løgner og mennesker som vil tene penger. Dette betyr ikke att de nødvendigvis er dårlige leger, men hensikten bak svarene de gir er ikke alltid til kundens beste.

Jeg tok selv nettopp en transplantasjon, og jeg blir snart 27 år. Aldersproblematikken er der, så dette gir jo litt grunn til bekymring såklart. Forøvrig så hadde jeg modent hårtap og det har igrunn stabilisert seg, men risikoen for att jeg går på en smell er jo der fortsatt. Blir det for ille, så får man bare trimme håret kort og vente til det har stabilisert seg enda mer. Da skal man være glad for att man ikke har tatt Strip.......
Innuendo

Innlegg Hårfagre » Man Des 17, 2007 12:09 am

Takk for feedback! man føler gjerne at man blir beglodd:) håper du holder oss oppdatert på transplantasjonen din!!

bare et lite spørsmål:

hvordan vet man med mer eller mindre sikkerhet når hårtapet er "modent"? eller "at det har stabilisert seg? kan dette ses ut ifra en skala? Norwood (?) Jeg skal en gang foreta et kirurgisk inngrep, men vil være så trygg som mulig på at jeg gjør det på riktig tidspunkt.. uten at jeg vil miste så altfor mye mer av håret.
Hårfagre

Innlegg Innuendo » Man Des 17, 2007 12:58 pm

Hårfagre skrev:Takk for feedback! man føler gjerne at man blir beglodd:) håper du holder oss oppdatert på transplantasjonen din!!

bare et lite spørsmål:

hvordan vet man med mer eller mindre sikkerhet når hårtapet er "modent"? eller "at det har stabilisert seg? kan dette ses ut ifra en skala? Norwood (?) Jeg skal en gang foreta et kirurgisk inngrep, men vil være så trygg som mulig på at jeg gjør det på riktig tidspunkt.. uten at jeg vil miste så altfor mye mer av håret.

Holder på å lage en liten blogg,men vil ikke publisere den helt enda. Det er lett å bli ukritisk etter kort tid, men er ikke lenge til får jeg håpe. Har iallefall startet å lage den, så får vi se. Er ingen dataguru når det gjelder å blogge :p

Når det gjelder modenhet på hårtap, så kan sikkert Dr.Hussain besvare dette bedre enn hva jeg kan. Det beste er vel å følge hårtapet og se om det blir større og større. Det har vel også noe med hvor tynt håret har blitt innenfor det området man har tapt håret. Jeg har blitt veldig tynt innenfor et bestemt område, mens resten var tykkt. Regner med det var dette som var grunnlaget for vurderingen, men dette kan som sagt sikkert Dr.Hussain besvare bedre.

Skal man vente til det beste tidspunktet for transplantasjon, så kan nesten hele intensjonen med hår bli borte. Skal man gå i 6-8 år å være bekymret for håret, så har man jo rundet 30 år før det blir aktuelt. Da har man bekymret seg for håret gjennom hele 20-års perioden ( beste delen av livet??)......slik ville iallefall ikke jeg ha det, selv om jeg sikkert bekymrer meg fortsatt ( men dog, i mindre grad).
Innuendo

Innlegg Hårfagre » Man Des 31, 2007 2:09 am

Flott. venter i spenning på bloggen:)

skjønner hva du mener med modenheten. det er nesten slik at jeg ønsker at det døde håret bare skal forsvinne over natten slik jeg har et bestemt utgangspunkt å gå ut ifra, slik jeg kan utføre en transplantasjon umiddelbart uten å måtte lure på når jeg eventuelt kan foreta et inngrep.

jeg har ikke lyst å gå gjennom hele 20 års alderen å bekymre meg for håret mitt jeg heller. men føler at dette er noe jeg bare er nødt til å vente ut og prøve å leve med. ved å vente til jeg er 30 vil risikoen for et uheldig resultat synke litt vil jeg tro. samtidig kan både forskning og metoder utbedres ytterligere. kanskje har man da fått til å klone hår? dette nok litt min måte å trøste meg selv på:)

jeg har et lite spørsmål til deg. etter transplantasjonen ... kan du da velge å barbere hele hodet uten at disse små "stikkene" fra donor området og det transplanterte området vises? eller er det slik at du bør la håret gro for at folk ikke skal se dem? ca hvor lang tid går det før de ikke vises lenger?
Hårfagre

Innlegg Innuendo » Man Des 31, 2007 4:29 am

Hårfagre skrev:Flott. venter i spenning på bloggen:)

ved å vente til jeg er 30 vil risikoen for et uheldig resultat synke litt vil jeg tro. samtidig kan både forskning og metoder utbedres ytterligere. kanskje har man da fått til å klone hår? dette nok litt min måte å trøste meg selv på:)

jeg har et lite spørsmål til deg. etter transplantasjonen ... kan du da velge å barbere hele hodet uten at disse små "stikkene" fra donor området og det transplanterte området vises? eller er det slik at du bør la håret gro for at folk ikke skal se dem? ca hvor lang tid går det før de ikke vises lenger?

Sant så sant, det beste er å vente lengst mulig. Det blir en individuell sak utifra utganspunktet.
Før man gjennomfører operasjonen blir hele hodet barbert. Donor og mottak området blir ekstra shavet, så veksten tar litt lengre tid iforhold til resten. Slik jeg ser det, så er det best å la håret gro ( viss man har hår). Det skjuler litt ekstra hva man har gjort. Det er nå 6 uker siden operasjonen og jeg er fortsatt litt rød og ikke fullstendig Ok i mottaker området ( Er ikke slik att folk ser jeg har gjort noe, men vanlig kløe rødhet enkelte plasser og fortsatt litt stikk merker etter kniven i mottaker området). Resultat skal dog bli slik att man kan shave håret kort uten noen merker dette. Man får jo også litt kviser i donor og mottaker området, men dette er et bra tegn. Dette tyder på vekst, men kvisene er ikke sjenerende. Iallefall ikke enda, men kvisene vil forsvinne etterhvert.
Hvordan det ser ut bak er litt vansklig å se da hårveksten er så tett, men jeg har klippet det kort på sidene og det er vansklig å se att man har gjort noe der. Om det blir små hvite prikker viss jeg shaver det vet jeg ikke, men slik jeg har forstått det så skal man ikke se det. Det kan forøvrigt ta opptil 1 år før donor området er fullstendig.

Viss alt går som det skal, så skal det iallefall ikke være noe problem å shave håret. Jeg har det rimelig kort enda ( liker det faktisk), så pr.idag ser det ok ut. Forsvinner rødheten og resten av merkene, så blir dette bra. Kommer til å fortsette å ha det kort, men da med litt mer hår på topplokket :)

(NB: Har skrive ferdig 1.del av bloggen idag. Deler det inn i ulike biter ( 3-4 deler), så får jeg håpe layout blir oversiktlig. All in progress).
Innuendo

Innlegg Lfc » Tor Jan 10, 2008 11:30 am

Har lest litt på forume her virker det som ingen klinikker in Norge er bra nok. Jeg har blit operert hos Christiania park klinikk har jeg bare et positift opplevelse av klinikken, er fornøyd med mitt resultat. Ja det tok en stund før jeg fikk tilbake full følighet i nakken men det er jo normalt når man gjør et inngrep.
Lfc

Innlegg hot shot » Fre Jan 11, 2008 7:57 pm

Den klinikken holder man seg laaaaangt unna!!!!!!!!!!
hot shot

Innlegg Lfc » Lør Jan 12, 2008 12:04 am

Jeg er veldig fornøyd med dems arbeid. Jeg har lest litt rundt på nettet etter jeg leste kritikken om klinikken å det er bare neofix som ( jeg kan finne) har uttalt seg negatift. er ikks så veldig flink med data så jeg kan ha over sett noen. men jeg ser aret etter behandlingen til neofix ikker er over hodet bra.
Lfc

Hårtranspalntasjon

Innlegg jerv » Tir Feb 05, 2008 8:00 pm

Hei,er en gutt på 35 år, samboer og 2 små barn, hadde alltid tykkt hår frem til 25 års alderen, da begynnte månen og bli synlig svært så fort, og jeg ble desperat etter og skjule det, før noen oppdaget det. Hadde flere ( Hemmelige) turer til Anagen AS, der jeg prøvde div kurer ( som aldri virket :D ) bestemte meg for og transplantere inn i det resternende håret i månen. ble lovet et godt resultat, og et ganske så tynnt arr ibakhodet. Dro over til england, og fant fram til Nobel Hair clinic utenfor Gatwick airport. Ble godt motatt, hadde et greit opphold, men ble litt forundret over lokalene da de virket som et ombygd, vanlig bolighus (ikke veldig profesjonelt) På hjemturen så jeg fram til neste sommer uten caps :lol: men dengang ei, aret i bakhodet er 0,5cm btredt og rett som en linjal, og området der innplantatene står er alltid røde, nå selv 11 år etterpå. resterende orginal hår på månen er for lengst forsvunnet, så jeg går daglig med caps, da jeg har et yrke det passer inn i. Så resultatet blei alt annet en forventet :oops: Har sosial angst for møter og sammenkomster blant folk, da jeg føler at alle ser på arret i bakhodet, eller innplantatene ( bruker brunnkrem på de røde merkene ved anledninger der jeg ikke kan ha caps, og står alltid en eller anne plass, så ingen kommer bak meg. (Dette er meget psykisk slitsomt) har også fått div spørsmål ang arret, og begynner og bli ganske fed up av og juge for alle og enhver. Føler meg ikke som et vanlig menneske mer, litt mer som er raring, som alltid går med caps, fortsatt livredd for og få en komnentar for håravfallet, elller hvorfor jeg alltid går med caps ( begynner og bli litt gammel for det dag, syntes jeg) ingen av vennenene mine går slik. de har godtatt at håret sitt forsvinner, noe jeg aldri greier og finne meg i. Har prøvd og barbere skallen, men det resultatet jeg fikk da var ikke bra, masse røde prikker på toppen og et JÆVLA linjal formet arr i bakhodet, ekke særlig lett og juge da visst noen spør... Så visst noen tror at en hårtransplantasjon kan redde dem, tar de mye feil, etter mitt synspunkt, bedre og SHAVE seg helt, og ikke få noen stygge arr etterpå. Har aldri sett en vellykket transplanasjon enda.........som ser ekte ut [/b]
jerv

Innlegg Innuendo » Ons Feb 06, 2008 10:32 am

Velkommen til forumet Jerv.

Synd du har slike dårlige erfaringer med transplantasjon. Metoden du brukte var vel da Strip og dette medfører arr i bakhodet som du sier. Hvorfor du fortsatt er rød i mottaker området kan jeg ikke si noe om. Kanskje Dr.Hussain vet noe om hvorfor du fortsatt er det.

Metodene og kvaliteten har nok forbedret seg de siste 11 år siden og jeg blir litt overrasket når du sier: "Har aldri sett en vellykket transplanasjon enda.........som ser ekte ut".
Jeg har sett mange eksempler som ser ganske så vellyket ut.

Tap av hår kan medføre seriøste psykiske lidelser og slik jeg ser det, så er det mye bedre å gjennomføre en hårtransplantasjon hos en seriøs aktør. Da skal det mye til for att resultatet blir dårlig og skjemmendes. Da blir man både bedre rent psykisk og det rent visuelle.
Alternativet er jo å gå resten av livet og være bekymret over mangel på hår på hodet. Noen klarer å akseptere dette, mens andre ikke klarer det ( slik som meg selv).
Innuendo

Innlegg Dr. Hussain » Ons Feb 06, 2008 10:44 pm

Innuendo skrev:Velkommen til forumet Jerv.

Synd du har slike dårlige erfaringer med transplantasjon. Metoden du brukte var vel da Strip og dette medfører arr i bakhodet som du sier. Hvorfor du fortsatt er rød i mottaker området kan jeg ikke si noe om. Kanskje Dr.Hussain vet noe om hvorfor du fortsatt er det.
....

Beklager, men jeg har ikke noe bra svar for hva som er skjett. 11 år er tross allt lang tid for heling :-) eller kanske :-(

Og infeksjon høres det ikke ut som om! De fleste vil jo vite, at jeg har veldig lite sans for strip-operasjoner, men jeg må nok si, at det nok ikke er DERFOR at mottaker-området ikke har blitt bra. Mine forslag ville kanske være at det kan være, at der er en underliggende hud-tilstand eller eventuelt en hud-sykdom, som kunne være en delvis forklaring.

Selvom det IKKE høres ut som en infeksjon, så kunne man dog etter vurdering av en lege overveie om man likevel skal forsøke en antibiotika-kur. Jeg sier ikke, at det ER en infeksjon, men av og til kan være nød til å avprøve usandsynlige muligheter. Desverre er medisin IKKE en precis vitenskap. Og igjennem 11 år har der tross allt været utvist mye tålmodighet.

Veldig fint om du kan oppdatere med, hva konklusionen eventuelt blir dersom du får det evaluert eller/og behandlet.

Dr. Hussain
Dr. Hussain

Innlegg Innuendo » Man Feb 11, 2008 9:11 am

Jeg vet ikke om dette kan være til hjelp, men fant en artikkel som nevnte en versjon av folliculitis kan være årsaken: "Other causes of folliculitis (manifested by pimples and redness) can result from placing the grafts too deep in the recipient site (where they may get buried) and secondary infection".

Ref: http://www.bernsteinmedical.com/hairtra ... g-FUE.html

Viss dette kan være tilfelle, så burde han vel også ha pitting siden man har laget hullene for dype....eller?
Innuendo

Forrige

Gå til Artikler

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest